Spara Ditt Ansikte Med Ansiktsskal

Ditt ansikte är en del av dig som alla ser och känner igen, så det är viktigt att hålla det friskt och ungdomligt. Naturligtvis kan vi inte bekämpa ålder alla tillsammans, men det finns flera hudvårdstypsförfaranden som trycker tillbaka åren och hjälper också till att minska oönskade mörka fläckar eller fläckar. Ett sätt att förbättra ditt utseende är att genomgå en ansiktsskalskal, som används för att behandla bildförldring, rynkor, ärrbildning, akne, precancerösa lesioner och ansiktsbehandling Göteborg missfärgning. En ansiktsskemikalieskal orsakar skada på huden, men främjar ny hud att växa, vilket ger huden en förbättrad ungdommelig utseende.

MensBBCream_BeforeAfter_02_700x400.jpg
Förfarandet kan göras på mindre än en timme, beroende på storleken på det område som behöver behandling. Det finns olika typer av skal, och var och en utförs annorlunda. Mycket lätt peeling penetrerar bara de döda hudcellerna ovanpå epidermis och skadar inte din hud. Lätta skalar till djupa skalor; Skada din hud progressivt, beroende på hur huden behandlas och det önskade slutliga utseendet. Efter ansiktsskemikalieskalan kan din hud kräva lite nedsatt tid för att återhämta sig. Om du upplever en lätt till medelhaltig skal, utgår du mycket begränsade biverkningar, men med en djupare skal kan heling ta veckor.

Ansikts-kemiska peeling har visat sig vara en säker och effektiv metod för att uppnå önskat utseende. Faktum är att de har använts i hundratals år och har en säker rekord om de används med rätt händer. Förfarandet är dock inte för alla, och om du seriöst överväger att genomgå en ansiktsskemisk skal, var medveten om de potentiella biverkningar som kan uppstå på grund av din allmänna hälsa, känslighet för ärrbildning och eller hudsjukdomar. En hudvårdspersonal kan bäst avgöra om förfarandet är rätt för dig. Säkerhet är alltid den första som bör övervägas, och förståelse av effekterna av en sådan behandling kan hjälpa dig att fatta rätt beslut.

Kostnaden för en ansikts-kemisk peeling varierar från några hundra till tusen dollar. Det beror allt på skalets djup och hur många krävs för att uppnå det utseende du vill ha. Du kommer att kunna märka framgången med skalen efter den första behandlingen och kunna bättre bedöma hur många fler som behövs och vilka kostnader det kommer att bli överlag. Resultatet kommer i allmänhet att ligga mellan månader och år med gott solskydd, beroende på skalets djup. Ju djupare skalen, desto längre varande är effekterna.

Ansiktsskalskalan är också en bra föregångare för vad resten av huden ska se ut och känna. Om du är orolig för eventuella cancerproblem i ansiktet och önskar en skal, sök en läkare för att ta reda på om andra delar av kroppen som har haft betydande solexponering behöver undersökning och behandling för eventuella cancerområden.