Oeversikt Oever Olika Typer Av Ansiktsbehandlingar

Huden på ansiktet kan utsättas för betydande skador från stress och miljöfaktorer. Ansiktsbehandling kan vara ett effektivt försvar mot telltale tecken på åldrande. Lär dig om de olika behandlingsalternativen som finns tillgängliga för att avgöra vad som passar dina behov och önskemål. Den här fördjupningsprocessen kan utnyttja en mängd olika produkter för att leverera olika resultat. Beroende på var du går, använder personen som administrerar förfarandet olika produkter och tekniker.

massage-man-1_2790186k.jpg
Klinisk eller traditionell

Dessa typer av ansiktsbehandlingar innebär ett inledande samråd med en utbildad terapeut som bedömer din hud först för att bestämma den bästa behandlingen. Den professionella kommer att kunna avgöra de enskilda patienternas individuella behov innan de rekommenderar ett receptprocedur som hjälper till att lösa problem som pH-balans, torrhet, oljighet, exfoliering eller föryngring. Två vanliga ansiktsbehandlingar är djupa rensnings- och balanseringsbehandlingar. Med djup rengöring kommer terapeuten att utföra djupt rengöring av ansiktet för att blockera porerna. Med balansering kommer ett ansikte med både torra och oljiga plåster att få mild, men noggrann rengöring för att lösa problem.

Anti-åldring

När synliga tecken på åldrande börjar sätta in, börjar vissa människor ha ansiktsbehandling för att bekämpa rynkor och slingring. Dessa procedurer innebär användning av massage, vilket stimulerar viktiga muskler i ansiktet. Massage hjälper också till att fasta lossa huden. Vissa kliniker kallar denna process "roulage", vilket är ett franskt ord som betyder lift och roll. Efter en fast massage förbättras blodflödet och syrgasen i huden vilket kan leda till synlig åtdragning. Massagen hjälper också huden att absorbera speciella åldringslösningar och produkter som administreras under proceduren.

Microdermabrasion och exfoliering

Mjuk eller ojämn hud kan dra nytta av ansiktsglans, även känd som microdermabrasion. Under sköljningsprocessen buffrar terapeuten bort döda och tråkiga celler från ytan av ansiktet. Ett exfolieringsverktyg buffrar bort fina linjer, rynkor, mindre ärr och pigmenteringsområden. Verktyget kan också minska porstorleken. Behandlingen innefattar också typiskt applicering av kräm som förbättrar tonen och utseendet. En hydrafacial är en speciell typ av exfoliering process utformad för känslig hud. Efter rengöring och exfoliering tillämpar den professionella en speciell syraskal som tar bort alla föroreningar. En suganordning suger den kemiska produkten bort, vilket också rensar ut porerna. Speciella hydratiseringskrämer appliceras efter rengöringsprocessen för att återfuktas.

Tips och förslag

Innan behandlingen fortsätter, bör terapeuten testa alla produkter först för att säkerställa att du inte har en negativ reaktion på kemikalierna. Ställ frågor om processen om du är osäker på vad du behöver eller vill ha. En ansiktsbehandling bör inrikta sig på specifika problem och problem för att förbättra tonen och fastheten. När du är klar bör du lämna spaet med din hud och känna sig märkbart bättre. De flesta människor känner sig också avslappnad och föryngrad efter denna fördjupningsprocess.

Utforska de olika alternativen som finns tillgängliga för att bestämma vilken typ du tycker du vill ha. Efter att ha läst alla detaljer, prata med en professionell för att schemalägga denna uppfriskande upplevelse.