Naturlig Hudvard Ansiktsbehandling Foer Aldrande
Naturlig hudvård för åldrande är det säkraste, smartaste sättet att se till att din hud håller ett varaktigt och ungdomligt utseende. Det är också det bästa sättet att skydda din egen hälsa, eftersom naturlig hudvård undviker hårda kemikalier och deras potentiellt skadliga biverkningar. Till exempel är retinol, som visar en farlig 8 av 10 på Environmental Working Group's (EWG) Skin Deep Cosmetics-databas, en naturligt förekommande form av vitamin A, som i små mängder är säker. Men många hudvårdsprodukter, för att göra sina produkter mer effektiva, använder mycket höga mängder retinol som enligt EWG "kan vara förknippade med toxicitet som effekter på reproduktion och utveckling. När de utsätts för UV-ljus bryts retinolföreningarna ner och producerar toxiska fria radikaler som kan skada DNA och orsaka genmutationer, en föregångare till cancer. Nyligen tillgängliga data från en FDA-studie visar att retinylpalmitat vid applicering på huden i ansiktsbehandling Göteborg närvaro av solljus kan påskynda utvecklingen av hudtumörer och lesioner." Ta en titt på några anti-aging hudvårdsprodukter som du redan använder - det skulle inte vara överraskande att hitta en hel del av dem (även när de säger "naturlig" på etiketten) som använder retinol eller en av dess derivat.
Men-Hydrating-facial.jpg

Åldrande är en process som ingen av oss kan undvika, om vi har tur. Och det är bara naturligt att när du blir ålder blir du mer medveten om din hud. Små rynkor syns bredvid dina ögon, hörnen på din mun och på din panna också. Medan det är helt normalt att ha dessa rynkor, skulle många av oss vilja minska sitt utseende och försöka så länge som möjligt för att behålla en blick av ungdomlig vitalitet. Och det här är möjligt för alla så länge du närmar dig utmaningen på rätt sätt. Att söka hjälp från en kvalificerad ansikts estetiker är en bra start, och du kan också vilja söka vägledning från någon som utövar naturläkemedel eller någon som är en licensierad akupunktör och traditionell kinesisk medicin (TCM) -praktiserare. Dessutom kan samråd med en holistisk nutritionist gå långt för att hjälpa dig att förlänga din åldrande.

Vad kan en ansiktsbehandling göra för att förlänga åldringsprocessen för din hud?

När du blir ålder blir din hud tunnare, förlorar dess fetthalt och misslyckas med att se så klumpigt och smidigt som det en gång gjorde. Dessutom tar det längre att läka från små slitningar, och du börjar se att åldersfläckar dyker upp. Du kan till och med få några potentiellt besvärliga platser borttagna, bara i fall.

För att stärka åldringsprocessen kan en ansiktsbehandling med naturliga hudvårdsprodukter hjälpa dig att behålla en del av fukten och få tillbaka plumpnessen i huden. Naturliga ingredienser som silkeproteiner hjälper till att föryngra din hud och återställa en del av den ungdomliga glöden. Och cellåtervinning kan till och med ske med en skicklig estetiker som ger din anti-aging ansiktsbehandling, vilket hjälper till att fylla i några av de sprickor som har dykt upp som rynkor.