Hemmagjorda Ansiktsmasker Foer Att Bekaempa Rynkor
När vi åldras förändras utseendet på vår hud. Fina linjer och rynkor är normala delar av åldrandet. Äldre hudceller delar sig långsammare och dermis, det inre skiktet av huden, börjar tunna. Detta påverkar strukturen och skumbarheten hos huden. Åldrande hud har också svårare att behålla fukt, ger mindre olja och läker långsammare. Var och en av dessa faktorer bidrar ansiktsbehandling Göteborg till hudrynkor, men hemmagjorda ansiktsmasker kan göra dessa linjer mindre märkbara.
GrandHarmonySpa_Massage_775x356.jpg
Livsstilsval kan också påverka utvecklingen av rynkor. För mycket tid i solen skadar huden, vilket bidrar till rynkor. Rökning saktar fram produktion av kollagen, en viktig del av hudstrukturen. Minskad kollagenproduktion skapar en idealisk miljö för rynkutveckling. Även skratta, frowning, squinting och andra ansiktsuttryck kan göra rynkor förefaller mer framträdande om de görs vanligt.

Lyckligtvis behöver vi inte lösa sig för oattraktiva rynkor skapade av naturen eller orsakade av våra vanor. Flera naturliga ämnen är effektiva när det gäller att ta itu med problemet och används i hemlagade behandlingar:

· Boragefröolja: en naturlig mjukgörare, denna olja förstärker fuktbarriären i hudens nedre epidermis. Som en anti-rynk mask ingrediens, det hjälper också att bekämpa fina linjer på ansiktet.

· Äggvita: gjorda av separerade ägg, dessa används i rengöringsmedel, serum och ansiktsmasker för att dra åt och lätta huden

· Fennikel eterisk olja: ökar hudens elasticitet, mjukgör rynkor och hjälper till att strama huden, vilket gör den till den perfekta anti-aging ansiktsmask ingrediensen

· Neroliolja: producerad från blommor av det bittra apelsinträdet, denna olja ökar elasticiteten i mogen hud och ingår i masker avsedda för rynkor och skinnig hud

· Sandelträ eterisk olja: bidrar till att stärka bindväv och minska utseendet på åldersfläckar och annan missfärgning av huden. Det kombineras med andra ingredienser för att skapa en ansiktsmask med ett åldrande mål

En enkel anti-rynkmask innehåller fem droppar sandelträolja, ½ kopp fullmjölk och ½ tesked gurkmejpulver. Efter att ha kokat mjölken, tillsätt de övriga ingredienserna och låt dem simma på låg värme i tio minuter. Efter att ha låt blandningen svalna skumma du grädden från toppen och applicera den på huden. Låt det vara i tio till femton minuter, tvätta av med varmt vatten och klappa ansiktet torrt. Regelbunden användning av hemlagad ansiktsmask som den här kan minska utseendet på åldersfläckar och orsaka att rynkdjupet minskar vilket gör huden mer ungdommig.