Fakta Om Laserfas Harborttagning
Det finns människor som är välsignade med riklig hårväxt i olika delar av kroppen, bortsett från huvudet. Överdriven hårväxt är en olägenhet för många människor som tillfälligt kan lösas genom att plocka, raka eller genom att lägga på depilatorisk grädde. Men eftersom effekterna bara tar ett tag måste sådana metoder förstärkas så ofta att hela processen blir ansiktsbehandling Göteborg så långsam. Dessutom kan rakning och plockning orsaka kycklinghud utseende vilket kan vara ganska otydligt för många.
7287924_orig.jpg

Facial hair woes: löst!
Ett av de gemensamma områden där hår kan växa på är ansiktet. Ansiktshår inkluderar de på överläppen, områden som omger munnen och ögonen, samt på nacken och hakan. Människor som vill bli av med ansiktshår men är avstängda av negativa effekter som orsakas av plockning och rakning kan välja en bättre hårborttagningsmetod som görs genom laserteknik. Med laser hårborttagning, växer håret inte tillbaka i flera veckor.

Laserhårborttagning
När det utförs av erfarna och kvalificerade licensierade proffs kan laserhårborttagning ge långvariga effekter. Förfarandet kan utföras på en liten tid med få och tolererbara bieffekter. Samtidigt kan personer med känslig hud vidta vissa försiktighetsåtgärder för att undvika svår obehag eller klåda. Efter några sessioner av laserbehandling kan patienterna förvänta sig att hårväxten i området stuntas för gott. Lasermetoden möjliggör också att huden stimulerar kollagenproduktionen vilket gör huden mjukare.

Förberedelser för förfarandet
Två veckor före laserhårborttagning får området inte plockas eller rakas. Detta för att förhindra att risken för att håret inte har gått in i återväxtperioden, vilket sannolikt skulle göra förfarandet värdelöst eftersom lasern inte har något att rikta sig mot. Laserbehandling fungerar bäst på personer med ljus eller rättvis hud, men under de rätta förhållandena och en expertlaser kan de med oliv eller garvad hud fortfarande uppnå stjärnresultat.

Innan laserproceduren görs på ditt ansikte bör du först planera ett samråd med läkaren så att han kan bedöma lämplig behandling som är lämpligast för din hudtyp. Läkaren kommer också att granska din medicinska historia för att bestämma eventuella allergiska reaktioner eller andra medicinska tillstånd som kan påverka de övergripande resultaten av denna procedur. Dessutom kommer han också att kunna skissera en behandlingsplan och hantering av biverkningar som kan orsakas av andra medicinska tillstånd.