Facial Rejuvenation - Latest Techniques Offered in a Medical Spa

Medicinska spa är en utmärkt plats att stanna i en timme eller så och komma ut med friskare, föryngrad ansiktshud. Och det finns så många olika typer av föryngringstekniker som finns tillgängliga idag, vilket möjliggör de perfekta resultaten för varje typ. Här är några av de mest populära alternativen som erbjuds idag.

Botox
För dem som söker lättnad från åldrande, skrynklig hud är Botox ett utmärkt, icke-kirurgiskt sätt att minska utseendet på rynkor och fina linjer. Botox förlamar faktiskt tillfälligt de muskler som orsakar ansiktsrinkor, särskilt de av kråkornas fötter eller rynkor från näsan till hörnen av munnen. Flera behandlingar behövs för optimala resultat, och medan det inte är permanent kan resultaten vara i flera månader åt gången, vilket ger dig ett yngre och fräschare ansikte.

Injicerbara fyllmedel
Injicerbara fyllmedel har samma syfte som Botox - för att släta ut ansiktsrynkor - men de är alla gjorda av ett annat material och är utformade speciellt för olika delar av ansiktet. Vissa är bra för att spruta upp läpparna, vissa är bäst för att utjämna panneledningar, och vissa är bra för att återställa volymen till kindbenen och under ögonen.

microdermabrasion
Microdermabrasion är ett sätt att avtona tonen och föra ny, frisk ansiktshud ansiktsbehandling Göteborg mot ytan som är populär hos sjukhusen i dessa dagar. Det spränger små kristaller, tar bort de övre skikten och avslöjar huden orörd av solen eller andra skadliga ämnen. Denna procedur kan ta cirka 30 minuter och kan ta några dagar innan resultaten är helt synliga.

Kemiska peeling
Kemiska peeling använder en kemisk lösning för att bränna bort de övre skikten i ansiktshuden. Detta är ofta effektivt för att skapa en jämnare ton och avlägsna inkonsekvenser av färg. Kemiska peeling kan också vara bra för att minska utseendet på fina linjer såväl som ärrbildning och akne. Det tar också ungefär 30 minuter, och dermis blir röd och rå i några dagar efter proceduren. Dessa skalar är oftast bäst för dem med lätta till medeltoner.
men-mask1.jpeg
Photofacials
Medicinska spa erbjuder också foto ansiktsbehandlingar som använder intensivt pulserande ljus för att stimulera produktionen av kollagen i dermis. Denna procedur kan vara effektiv för att minska fina rynkor, inkonsekvenser i pigmentering, röda komplex och även stora porer. Flera behandlingar krävs vanligtvis för bästa resultat, men det är en praktiskt taget smärtfri upplevelse och det gör det lättare.