Behandla Dig Till Ett Ansikte Utan Den Orimliga Raekningen
Din hud är det största organet på din kropp. Jag vet att du redan vet det, men det upprepas. Eftersom din hud är din första försvarsklass mot allt från virus till miljöföroreningar, förtjänar det en viss extra uppmärksamhet då och då.
aurora-med-spa-mens-treatments.jpg

Om du är en man, rabatt inte fördelarna som din hud kommer att få från lite extravård. Och jag skulle vilja föreslå att prova en hemlagad ansiktsbehandling. Jag vet att det låter konstigt om du är en man men det är det bästa sättet att djupt rengöra huden och förbättra dess struktur och ton.

Hemmagjorda ansiktsmasker kan inte leverera ansiktsbehandling Göteborg ganska samma resultatnivå som professionell ansiktsbehandling, men de är billiga, enkla och roliga. Att du kan få en ansiktsbehandling i ditt eget hemma är ett bra sätt att hålla det hemligt att du skämmer bort din hud. Jag kommer inte berätta, om du inte gör det.

Här är några av de bästa recepten som jag har funnit att bry dig om din hud och hålla den så snygg som möjligt.

Att exfoliera:

Exfoliating din hud hjälper till att ta bort döda hudceller. Resultatet är ljusare och friskare hud. Återigen, om du är en av våra många manliga läsare, lita på mig, frisk hud är attraktiv, så fortsätt läsa.

Ett av de enklaste sätten att exfoliera din hud är med en brun sockerskrubba. Blanda 1 msk brunt socker med upp till 3 matskedar olivolja. (Tillsätt olivoljan långsamt tills du får en textur som är tilltalande för dig.) Stänk ansiktet med varmt vatten och gnid försiktigt skrubben i huden. Skölj slutligen med varmt vatten.

Havregryn är en annan bra exfoliant. Blanda havregryn och honung tillsammans tills du har en konsistens som du gillar. Fukta igen ditt ansikte med lite varmt vatten. Skölj sedan ditt ansikte försiktigt med havremjölblandningen. Skölj bra för att avsluta.

Att återfuktas:

Beroende på var du bor kan torr hud vara ett problem året runt. När din hud är torr, förlorar den sin glans och det kan känna sig tätt och kliande. Dessa masker hjälper till att återställa fukten till huden, vilket gör att den känns och ser bättre ut.

För torr hud honung, mjölk, avokado och aprikoser gör alla en bra bas för en ansiktsmask.

Prova att blanda lika delar honung och mjölk. Lätt över ansiktet och låt masken sitta i tio minuter före sköljning.

Du kan också blanda två matskedar av mosad avokado med honung. Applicera på ditt ansikte och låt masken torka i 30 minuter. (Det här är en bra tid att suga i ett trevligt avkopplande bad eller spendera lite tid meditera.) Skölj väl för att avsluta.

Eller du kan blanda en mashed aprikos eller två med en matsked olivolja för att göra en annan fuktgivande mask. Låt denna mask torka i tio minuter före sköljning.

För fet hud:

Oljig hud är ett pågående problem för vissa människor, även väl i vuxen ålder. Oljig hud är mer benägna att bryta ut, och det kan se blankt istället för bara frisk.

För fet hud, vill du använda ingredienser som är mjuka men som har en mild torkaffekt. Försök med citronsaft eller häxhasel blandat med en sur frukt för goda resultat.

Prova att blanda en skalad, fröad äpple med 4 matskedar honung. Pulverisera det i en matprocessor och applicera sedan masken på ansiktet i tio minuter.

Eller du kan slå en äggvita tills den är stel. Tillsätt en tesked citronsaft. Applicera masken i ansiktet (inte för nära ögonen). Låt det torka före sköljning.

Oavsett vilken hudtyp du har, en av dessa maskor är säker på att förbättra din huds övergripande hälsa och utseende. Ta dig tid att göra en hemlagad ansiktsbehandling dag-man eller kvinna, jag vet att du kommer att gilla resultatet.