Badrumsrenovering Sollentuna inte i din budget? En tillfällig lift kan vara svaret

Sedan köpet av vårt hem för sex år sedan har bostadsmarknaden blomstrat i Toronto.Synen av en stor sopdumpare som knappt kan passa på de minsta av gräsmattorna alltid kikade vår nyfikenhet. Vad var den nya hemmalaget att göra för att omvandla sitt 90-åriga hem? Alla renoverades och spenderade mycket pengar. Idag står vi alla svåra tider och alla dessa renoveringsprojekt sitter på bakbrännaren - så istället för att renovera kanske du bör överväga en snabb och billig hiss för att uppdatera ett rum. Badrumsrenovering Sollentuna är ett enkelt rum att byta till du är redo att riva ut några väggar.

När vi köpte vårt hus sade kvinnan som ägde huset stolt: "Jag har just uppdaterat badrummet, det är nytt." Hon var 90 år och förlorade tydligt alla spår av tid eftersom det hon tyckte var ny, var ny … på 70-talet. Så vi behöver inte säga att vi ärvde ett retro badrum. Eftersom vi var tvungna att renovera hela vårvåningen i vårt hus kunde inte vår budget renovera badrummet så vi bestämde att vi skulle ge vårt badrum ett tillfälligt ansiktslyft för tillfället.

För ungefär $ 500 kunde vi omvandla vårt badrum från Retro till väl, låt oss bara säga att det är mindre retro. Vi har fortfarande det gula badkaret och avokadoplattorna så att det kvalificerar som retro men vi kunde uppdatera många av de andra funktioner som verkligen gjorde en skillnad.

Det enklaste vi gjorde var att måla över tapeten. Helst borde vi ha tagit bort det gamla väggpapperet först, men eftersom det här var tänkt att vara en tillfällig ansiktslyftning, ansåg vi att det inte var nödvändigt att spendera tid på det. Vi grundade väggarna och målade dem sedan i en mjuk gräddefärg för att få rummet att bli ljusare. Den ursprungliga fåfängan var ett apelsin och grönt virvelmönsterlaminat med en guldhink.Vi köpte specialfärg (vi valde en silverfärg) för att täcka laminatbänkskivan och bytte ut guldhinken och guldtoaletten med en vit handfat och toalett, som så småningom flyttas till källarbadet. Vaniety skåp var ursprungligen en offensiv mörkbrun färg så vi primed och sedan målade den i en ljus krämfärg, tillsatte ny silver hårdvara och sedan pyntade den med en liten dekorativ medaljong. För golvet köpte vi helt enkelt billigt vinylskal och klibbade golvplattor och fastnade dem över det befintliga golvet. Jag köpte några nya tillbehör och för konstverket köpte jag en silverram från Ikea och använde den för bilder jag hade tagit av min förälders hemstad i Italien. Det var inte det lyxiga badrummet jag drömde om men det var säkert mycket mer livligt än det var förut.

Sex år senare har vi fortfarande inte renoverat vårt badrum så att våra $ 500 gick långt.Så om du behöver badrumsrenovering, en tillfällig fix eller i vårt fall en långsiktig fix, kan det bara vara svaret.