Tips om budgetering för Badrumsrenovering Nacka

För de flesta är Badrumsrenovering Nacka ett litet, rörigt rum utanför sovrummet där de rusade till dusch, borste och fixa innan de gick ut på jobbet. Det kan dock också bli en plats för reträtt efter en lång, tråkig dag på jobbet, en fristad att lugna nerverna och lugna själen.Detta kan göras, och inom vilken budget som helst.

Efter köket är det näst mest populära renoveringsprojektet en renovering av badrummet. Kostnaden kan dock ibland vara förbjuden - med en genomsnittlig kostnad på över $ 10 000. Här är några användbara tips om renovering av ditt badrum som passar din budget.

1. Skapa en plan och en särskild budget. Granska dina medel noggrant och bestämma hur mycket du kan spendera för ditt badrumsrenovering. Du kan göra några fönster-shopping för badrumstillbehör och jämföra priserna.

2. Om du har en strikt budget är nyckeln ett steg åt gången. Om du har pengar att spendera på en badkar renovering, när det här är gjort, kan du gå vidare och göra ett annat område på badrummet. Varje gång du avslutar ett projekt, vänta tills du har pengarna att börja på nästa sak. Detta kommer att minimera huvudvärk som är inblandad i en renovering.

3. Försök att handla för varor runt en tid när det kan finnas försäljning eller rabatter. Till exempel kan du hitta några butiker som erbjuder rabatter på varor under lågsäsong, som sommar eller hela semestern.

4. Du kan bestämma om du själv ska göra renoveringen. Du kan ersätta slitna kran, toalettpapper och handduksstänger, medicinskåp, speglar och lampor själv. Du kan också lägga ner lampor för ett smidigare utseende och sätta dem på dimmare. Du kan också byta badrumsdörr med en som har spegel i full längd tillsammans med nya handtag och knoppar. En ny färgfärg ger dig ett enormt utseende på ditt badrum. Men innan du bestämmer dig för att göra det själv, överväga din erfarenhet och prisskillnaden. Oftast, om du inte har någon erfarenhet av denna aktivitet, kommer du att sluta spendera mer än att hyra en professionell att göra det på grund av antalet misstag du gör. Väg dina alternativ och gör ett klokt beslut.
6. Försök med låg kostnad. Hemligheten här är att använda vad du redan har. Spela med färger. Om du har ett blått badkar, handfat och toalett, gör det ditt färgschema.Genom att matcha dominerande färger kommer du att kunna skapa ett uniformerat och lugnt utseende på badrummet.

7. Om ditt badkar fortfarande är i ett relativt bra skick, byt inte ut det, men regla det istället. Du kan spara mer än hälften av kostnaden för ett nytt badkar och samtidigt minimerar dammar.

8. I stället för att använda keramiska plattor kan du använda odlade marmorplattor. De är ett bra val för badkar omger. Marmorplattor är enklare att rengöra och sparar på arbetskraftskostnader. Att använda glasfiber på omgivningen är billigare än att använda plattor.

9. Fastställ vad som verkligen behövs i badrummet innan du börjar din renovering. Det kan hända att du lägger till tillbehör och tillbehör som du inte nödvändigtvis behöver, vilket påverkar din renoveringsbudget.

Om du har planer på att renovera ditt badrum under de närmaste veckorna eller månaderna, kan dessa tips tjäna som riktlinje för att spara pengar. Du kan överväga alla, några av dem eller kanske bara en idé. Vad du än väljer är det viktigaste att du kommer att kunna förbättra ditt badrums utseende på din budget.