Ansiktssvett 5 Tips Foer Att Kontrollera Dina Oeverdrivna Sv

Att ha ett svettande ansikte är ingen skojarfråga, och för de personer som lider av detta problem finns det ingen tillgänglig behandling för att hantera deras alltför stora ansiktssvettande bekymmer.

spa-club-men-750x400.jpg
Det är inte helt säkert eller till och med möjligt att använda antiperspiranter i ansiktet, förutom att de inte alltid fungerar. Faktum är att dessa metoder är mer av ett hinder än en hjälp.

Det finns dock inga sätt att kontrollera din överdriven ansiktssvettning. Till ansiktsbehandling Göteborg att börja med finns här fem av dem.

  1. 01 - Sluta använda ansikts krämer

En sak som du kan göra för att hjälpa dig att kontrollera din svettning är att sluta använda ansikts krämer helt eller använd endast mycket lätta krämer sparsamt. Tunga krämer av den typ som normalt används i hårdare vintermånaderna kan ha en sjuklig söt effekt på huden och få dig att svettas ännu mer, även på vintern.

  1. 02 - Fråga familjemedlemmar om hjälp

Du måste fråga dig själv om ditt svettande ansikte är en genetisk egenskap. Är det något som har gått ner genom familjen? Om så är fallet, prata med en familjemedlem först för att se vilken lösning eller behandling de har tillgripit som hjälper till med deras alltför stora ansiktssvettproblem.

  1. 03 - Bär en näsduk

Självklart vill vissa människor hellre inte ta för mycket märke till dessa saker och ta det i strid. Dessa människor är de som alltid har en näsduk i sina händer och dammar alltid sitt ansikte med det.

  1. 04 - Använd talcumpulver

Ett bra praktiskt alternativ till att använda antiperspiranter är att använda talkumpulver. Applicera en mycket lätt dammning och försök att undvika dina ögon, näsa och mun när du applicerar den. Det kan hjälpa till att hålla ansiktet torrt och fritt från svett, åtminstone en stund.

  1. 05 - Använd ett lös kompakt pulver

Om du föredrar att använda smink än talkumpulver, kompromissa. Använd ett löst kompakt pulver istället för den kompakta komprimeringsversionen. Täckningen kanske inte varar så länge, men eftersom du ändå har ett svettande ansikte blir det en bra punkt, eller hur?

Ett svettande ansikte behöver inte vara världens ände som du vet. Du kan fortfarande ha ett blomstrande socialt liv, du behöver bara hitta den enklaste behandlingen som kan hjälpa dig att kontrollera eller till och med förhindra din överdriven ansiktssvettning.